Kundene har tatt makten. Nå vil de ta sine kjøpsbeslutninger helt på egen hånd. De søker på nettet etter løsninger, sammenligner bedrifter og produkter/tjenester, og gjør seg informert. Over 50 % av beslutningsprosessen er i dag fullført før potensielle kunder snakker med en av dine salgspersoner.
Med inbound marketing blir du i stand til å selge til kunder slik de selv ønsker å kjøpe. Dermed øker du salget.
Fra avbrytende til hjelpsom markedsføring. Dette oppnår du via følgende fire trinn:
Med nyttig og relevant innhold bygger du tillit hos målgruppen og står frem som en tankeleder. Ved å utnytte verktøy som fagblogg, topic clusters, SEO, sosiale medier og betalt trafikk tiltrekker du den type trafikk som gir flere kunder og økt salg.
02Via landingssider tilbyr du innhold av høy verdi (e-bøker, sjekklister, webinar, videoer, el. l.) i bytte mot kontaktinformasjon. Slik konverterer du besøkende til leads.
03Via automatisert og skreddersydd e-post følger du alle leads opp til enhver tid, basert på brukerdata. Når potensielle kunder har vist digital aktivitet som tilsier at de ønsker å bli kontaktet, tar salg over og gir dem en personalisert kjøpsopplevelse som gir henrykte betalende kunder.
04Når du bygger sterke og varige relasjoner med kundene dine, høster du gevinsten i form av fantastiske merkevareambassadører. Inbound marketing posisjonerer din bedrift som en ressurs for kundene dine, slik at de deler ditt innhold og dine produkter eller tjenester med sitt nettverk.
Software (SaaS) og industri
Dualog ønsket seg en forutsigbar tilnærming til nye leads og samtidig etablere en posisjon som tankeleder.
350% økning i antall leads og 175% økning i organisk trafikk.
Software (SaaS)
I 2016 startet Proviso med inbound marketing. Etter ett år uten å være fornøyd med sin daværende samarbeidspartner, valgte de Techweb.
På ett år har vi tredoblet den organiske trafikken til nettsiden. I tillegg har vi jobbet med betalte kanaler og optimalisering av nettsiden. Dette har ført til en økning i nye leads på 365%.
Lær hvordan du kan få mer trafikk, flere leads, økt salg og sterkere merkevare gjennom inbound marketing.
Last ned e-bokenÅ sette i gang med inbound marketing handler om mer enn å velge én digital markedsstrategi fremfor en annen. En riktig satsning på inbound omfatter en strategisk kombinasjon av kunde- og konkurrentanalyse, nettsideoptimalisering, marketing automation, SoMe- og e-postmarkedsføring, leadsgenerering og salgsutvikling. Vi bistår med alt, og deler samarbeidet inn i tre faser.
Formålet med strategifasen er å utføre en analyse av din nåværende markeds- og salgsorganisasjon, identifisere ønsket posisjon og definere veien dit. Vi lager også en strategi for kampanjer og målsetning. Samtidig ser vi konkret på hvilket innhold som må produseres for nettopp å engasjere, hjelpe og aktivere dine personas.
I denne fasen iverksetter vi strategien og setter opp den tekniske plattformen i tråd med dette. Vi oppretter blogg og produserer den første kampanjen. Videre sørger vi for at alle involverte parter får nødvendig opplæring, og vi tilrettelegger for at markeds- og salgsavdelingen effektivt jobber sammen mot felles mål.
Når alt det tekniske er på plass og første kampanje er lansert, er det vår jobb å sørge for at alt går slik det skal. Vi fortsetter med løpende produksjon av innhold og inbound-kampanjer i tråd med angitte KPI-er. Med data i bunn høster vi hele tiden ny kunnskap og innsikt, som gjør oss i stand til å optimalisere strategien fortløpende og gjøre nødvendige kursjusteringer ved inngangen til påfølgende kvartal.
![]()
Techweb are an incredibly efficient agency with great knowledge about HubSpot and programming. We were greeted by unusually friendly, service-minded and amazing people. They have extremely high knowledge, are professional and always deliver on what they promise. 10/10!
Daniel Gauslaa, Oslo Business Forum
Våre innholdsskribenter gjør grundige fagintervjuer med relevant personell i din bedrift, og skriver bloggartikler og premiuminnhold basert på dette.. Alt av tekstinnhold kvalitetssikres og godkjennes av dere før publisering. I tillegg gjør vi intern research og utfører detaljert konkurrent- og næringsanalyse for å få dybde- og breddeforståelse av bransjen/markedet dere opererer i.
Anslagsvis 6 til 8 timer per måned. Dette inkluderer bidrag til innholdsproduksjon, ukentlige møter (via videokonferanseverktøy) og løpende samarbeid.
Beste praksis for vekstbedrifter er gjerne å sette av 10–15 prosent av inntektene til markedsføring. Typisk investerer våre kunder et sted mellom 45 000 til 95 000 kroner per måned, avhengig av hvor høye vekstambisjoner bedriften har, og hvor mye innhold som må produseres for å nå målene som settes.
Kikk her for å lære mer
Ingen langsiktige kontrakter. Vi opererer på 3-måneders basis, med tilhørende operasjonelle gameplans. Vi utarbeider lengre strategiske planer, men vi ønsker ikke å binde deg til disse.
Inbound marketing hjelper deg med å øke trafikken på nettsiden, og gir deg flere kvalifiserte leads, høyere konvertering og en sterkere merkevare. Bedriftsspesifikk avkastning er avhengig av nøkkeltallsdata som blir etablert ved oppstart (f. eks. lengden på gjennomsnittlig salgssyklus, gjennomsnittlig inntekt per ny kunde, osv.)
I ukentlige samtaler diskuterer vi tidligere og kommende tiltak og resultatene av disse. Hvert kvartal går vi gjennom og vurderer fremgangen og justerer kurs ved behov. I tillegg får du døgnkontinuerlig tilgang til et dashboard med sanntidsdata knyttet til utvalgte KPI-er.
Inbound marketing er en langsiktig satsning som innebærer en betydelig investering – ikke bare i form av løpende kostnader, men også interne ressurser, tidsbruk og endringsvilje. Resultatene avhenger veldig av ditt utgangspunkt og din investering. Generelt ser man gode resultater etter 6–8 måneder.
Typisk i løpet av 3-5 arbeidsdager. Men, vi er adaptive.
Dine behov er unike. La oss begynne med en samtale for å diskutere dine behov, og for å finne ut hvordan vi best kan hjelpe deg. Book en tid rett i min kalender, eller benytt kontaktskjema/telefon for en hyggelig prat.
04. februar 2021, 12 min lesetid
25. januar 2021, 9 min lesetid
16. desember 2020, 3 min lesetid
12. oktober 2020, 13 min lesetid
01. oktober 2020, 9 min lesetid
01. september 2020, 7 min lesetid